ناودانی اروپایی چیست؟
페이지 정보
본문
ویژگی ناودانی
ناودانیها با توجه به کاربردهای مختلف، دارای ویژگیهای زیادی هستند که در ادامه به چند مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:
کاربرد ناودانی سنگین و سبک
با توجه به تفاوت انواع سبک و سنگین در ابعاد و وزن، این محصولات برای مصارف مختلفی استفاده میشوند. به طور معمول نوع سبک بیشتر در ساختمان سازی و برای ساخت چهارچوب در و پنجره، نمای ساختمان، پوشش سقف ساختمان و ساخت سازههای دریایی مورد استفاده قرار میگیرد. در حالی از نوع سنگین به خاطر تحمل وزن بالا، بیشتر در مصارف صنعتی مانند ساخت تیرها، ستونها، ساخت خودروهای سنگین و یدککشها مورد استفاده قرار میگیرد.
استاندارد ساخت ناودانی سبک و سنگین
برای تولید قیمت ناودانی امروز، استانداردهای مختلفی وجود دارد. ناودانی فولادی سبک و سنگین از لحاظ استاندارد ساخت با هم فرق دارند. ناودانی آهنی سنگین براساس استاندارد آلمان DIN 1026 تولید میشود. در ساخت پروفیل مقاطع U شکل آن از استاندارد UPN و پروفیل مقاطع C شکل آن از استاندارد UPE استفاده میکنند. استاندارد ساخت ناودانی سبک براساس استاندارد ملی ایران با شماره 4477-1 و 4477-2 میباشد و استانداردهای EN 10279، DIN 1026-12 و GOST 8240 معادل آن هستند. از دیگر استانداردهای ساخت ناودانی میتوان به استاندارد فرانسه A 45-255 و استاندارد مقاوم در برابر خوردگی DIN EN ISO 12966-3 اشاره کرد.
انواع استانداردهای ناودانی و کاربرد هر کدام
انواع استانداردهای ناودانی
ناودانی برمبنای کاربردی که دارد به دو گروه C و U تقسیم شده است. برای ساخت این دو نوع ناودنی انواع استانداردهای UPE قیمت ناودانی امروز و UPN تعریف شده است. جالب است بدانید که تفاوت این دو نوع استاندارد در بالهای بهکار رفته در آنها است.
ناودانی سی و یو شکل
تفاوت بین ناودانی سنگین و سبک
از آنجایی که تفاوت وزن ناودانی سنگین و انواع ناودانی سبک بر سایر ویژگیها و خصوصیات ناودانی تاثیرگذار میباشد، بسیار مهم است که با تفاوت آنها آشنایی داشته باشید. زیرا تنها با مقایسه ناودانی سبک و سنگین است که میتوانید نقاط مثبت و منفی هر یک را شناسایی نمایید . به عنوان مثال با توجه به ویژگیهایی مانند این که قرار است ناودانی چه شرایطی را از نظر کشش و مقاومت تحمل کند و چه میزان وزنی را قرار است کنترل نماید، باید نیازسنجی انجام دهید و نوع مناسب ناودانی را انتخاب نمایید.
ناودانی مشبک
این نوع ناودانی، در واقع همان ناودانی ساده میباشد که یک مرحله به مراحل تولید ناودانی اضافه شده است. برای ساخت این نوع ناودانی سوراخهایی روی سطح ورق آن در بالها و قسمت جان ایجاد میشود. از این سوراخها، بتوان برای موارد لازم مثل بستن پیچ و مهره استفاده کرد. به دلیل ظاهر سوراخ شده در فرایند تولید ناودانی مشبک که شکلی شبکه شبکه ایجاد میکند، به آن ناودانی مشبک میگویند. با توجه به کاربرد ناودانی مشبک، این نوع ناودانی بیشتر از ورق گالوانیزه تولید میشود و روش تولید آن استفاده از فرآیند تولید ناودانی به شکل پرسی میباشد. توجه داشته باشید وجود سوراخها در ناودانی مشبک باعث کاهش وزن آن در عین استحکام داشتن میشود به همین جهت از ناودانی مشبک برای تولید قفسه و سازههای سبک فولادی استفاده میشود.
کاربرد ناودانی در ساخت شاسی خودرو
در این بخش از مقاله کاربرد ناودانی در ساختمان سازی، به بررسی نقش این محصول در ساخت شاسی خودرو میپردازیم. نوع خاصی از ناودانیها به صورت اختصاصی برای استفاده در قاب وسایل نقلیهی مختلف ساخته میشوند. در اینصورت برای این که امکان انجام عملیاتهای مربوطه روی این ناودانیها وجود داشته باشد، به اندازههای مشخصی برش میخورند. برای این منظور از ناودانی فولادی سنگین در ریلهای اصلی و ناودانیهای فولادی سبک در داخل آنها استفاده میشود.
ناودانیها با توجه به کاربردهای مختلف، دارای ویژگیهای زیادی هستند که در ادامه به چند مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:
کاربرد ناودانی سنگین و سبک
با توجه به تفاوت انواع سبک و سنگین در ابعاد و وزن، این محصولات برای مصارف مختلفی استفاده میشوند. به طور معمول نوع سبک بیشتر در ساختمان سازی و برای ساخت چهارچوب در و پنجره، نمای ساختمان، پوشش سقف ساختمان و ساخت سازههای دریایی مورد استفاده قرار میگیرد. در حالی از نوع سنگین به خاطر تحمل وزن بالا، بیشتر در مصارف صنعتی مانند ساخت تیرها، ستونها، ساخت خودروهای سنگین و یدککشها مورد استفاده قرار میگیرد.
استاندارد ساخت ناودانی سبک و سنگین
برای تولید قیمت ناودانی امروز، استانداردهای مختلفی وجود دارد. ناودانی فولادی سبک و سنگین از لحاظ استاندارد ساخت با هم فرق دارند. ناودانی آهنی سنگین براساس استاندارد آلمان DIN 1026 تولید میشود. در ساخت پروفیل مقاطع U شکل آن از استاندارد UPN و پروفیل مقاطع C شکل آن از استاندارد UPE استفاده میکنند. استاندارد ساخت ناودانی سبک براساس استاندارد ملی ایران با شماره 4477-1 و 4477-2 میباشد و استانداردهای EN 10279، DIN 1026-12 و GOST 8240 معادل آن هستند. از دیگر استانداردهای ساخت ناودانی میتوان به استاندارد فرانسه A 45-255 و استاندارد مقاوم در برابر خوردگی DIN EN ISO 12966-3 اشاره کرد.
انواع استانداردهای ناودانی و کاربرد هر کدام
انواع استانداردهای ناودانی
ناودانی برمبنای کاربردی که دارد به دو گروه C و U تقسیم شده است. برای ساخت این دو نوع ناودنی انواع استانداردهای UPE قیمت ناودانی امروز و UPN تعریف شده است. جالب است بدانید که تفاوت این دو نوع استاندارد در بالهای بهکار رفته در آنها است.
ناودانی سی و یو شکل
تفاوت بین ناودانی سنگین و سبک
از آنجایی که تفاوت وزن ناودانی سنگین و انواع ناودانی سبک بر سایر ویژگیها و خصوصیات ناودانی تاثیرگذار میباشد، بسیار مهم است که با تفاوت آنها آشنایی داشته باشید. زیرا تنها با مقایسه ناودانی سبک و سنگین است که میتوانید نقاط مثبت و منفی هر یک را شناسایی نمایید . به عنوان مثال با توجه به ویژگیهایی مانند این که قرار است ناودانی چه شرایطی را از نظر کشش و مقاومت تحمل کند و چه میزان وزنی را قرار است کنترل نماید، باید نیازسنجی انجام دهید و نوع مناسب ناودانی را انتخاب نمایید.
ناودانی مشبک
این نوع ناودانی، در واقع همان ناودانی ساده میباشد که یک مرحله به مراحل تولید ناودانی اضافه شده است. برای ساخت این نوع ناودانی سوراخهایی روی سطح ورق آن در بالها و قسمت جان ایجاد میشود. از این سوراخها، بتوان برای موارد لازم مثل بستن پیچ و مهره استفاده کرد. به دلیل ظاهر سوراخ شده در فرایند تولید ناودانی مشبک که شکلی شبکه شبکه ایجاد میکند، به آن ناودانی مشبک میگویند. با توجه به کاربرد ناودانی مشبک، این نوع ناودانی بیشتر از ورق گالوانیزه تولید میشود و روش تولید آن استفاده از فرآیند تولید ناودانی به شکل پرسی میباشد. توجه داشته باشید وجود سوراخها در ناودانی مشبک باعث کاهش وزن آن در عین استحکام داشتن میشود به همین جهت از ناودانی مشبک برای تولید قفسه و سازههای سبک فولادی استفاده میشود.
کاربرد ناودانی در ساخت شاسی خودرو
در این بخش از مقاله کاربرد ناودانی در ساختمان سازی، به بررسی نقش این محصول در ساخت شاسی خودرو میپردازیم. نوع خاصی از ناودانیها به صورت اختصاصی برای استفاده در قاب وسایل نقلیهی مختلف ساخته میشوند. در اینصورت برای این که امکان انجام عملیاتهای مربوطه روی این ناودانیها وجود داشته باشد، به اندازههای مشخصی برش میخورند. برای این منظور از ناودانی فولادی سنگین در ریلهای اصلی و ناودانیهای فولادی سبک در داخل آنها استفاده میشود.
- 이전글ponstan hinta sydänongelmiin ponstan liittyy ahdistukseen Järvenpää 24.08.23
- 다음글Discovering the Ultimate Casino Site Experience 24.08.23
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.